Menú

Escola Volerany

Qui som

Tipus de centre: públic
Codi del centre: 08065275
Oferta formativa: Educació Infantil: P3, P4 i P5. Educació Primària: de 1r a 6è.
Nre. de línies: 2

Som una escola formada per un equip de mestres il·lusionats per engegar un canvi metodològic encaminat cap a un ensenyament vivencial i competencial, on els nostres alumnes siguin els protagonistes del seu propi aprenentatge, donant-los estratègies i eines amb les quals puguin desenvolupar les seves habilitats i competències emocionals, socials, creatives, artístiques, científiques…

Treballem conjuntament amb tota la comunitat educativa i emprenent accions conjuntes per arribar a un consens col·lectiu.

Serveis del centre

  • Horari: de 9 a 12.30 i de 15 a 16.30 hores
  • Acollida matinal de 7.45 a 9 hores
  • Servei de menjador amb cuina pròpia
  • Activitats extraescolars a la tarda i al migdia
  • Atenció psicopedagògica de l'EAP i logopèdica del CREDA
  • Anem de sortides des de P3 i de colònies des de P4
Qui som

Línies generals del centre

Volem que la nostra escola potenciï un aprenentatge per a la vida on els alumnes siguin els protagonistes per garantir l'èxit escolar i proporcionant habilitats que els ajudaran al llarg del seu propi camí.

Els valors són els principis que configuren la nostra tasca docent, per tant han de ser presents a cada racó i persona de la nostra escola, de tal manera que això representa una manera de fer, de ser i de pensar, tenint com a punts de referència:

  • Concepte positiu d'un mateix i de la resta d'integrants de la comunitat.
  • El valor de la pluralitat social, cultural i familiar.
  • La creativitat com a eina de comunicació.
  • La responsabilitat de l'esforç i de l'ajuda entre iguals.
  • Relacions socials com a creixement personal.
  • La sostenibilitat i el respecte pel medi ambient.

Tot això fa possible que els nostres alumnes s'adaptin a una societat complexa, diversa i globalitzada, amb una vida plena i amb valors de ciutadania.

Línies educatives destacades

A l'escola hem creat diferents ambients i espais de treball que ens porten a noves maneres d'aprendre i de gaudir de l'aprenentatge.

  • Donem importància a les activitats aquàtiques, és per això que dintre de l'horari escolar, els nens i nenes de P4 fins a 1r van a piscina.
  • Participem en les activitats PAE i PAL que organitza l'ajuntament i les biblioteques de la nostra ciutat.

 

  • Potenciem la llengua anglesa en grups reduïts des de P3.
  • La preparació del viatge de final de curs de sisè, treballem durant els cursos de 5è i 6è realitzant moltes activitats, el sopar espectacle, l'obra de teatre, paradetes, un calendari, i totes aquelles idees que puguin tenir els nostres alumnes què ens serveixen per millorar l'emprenedoria, l'autonomia, la responsabilitat… i que també ens ajuden per finançar el viatge de final de curs.

Com es treballa a Infantil?

El cicle d'Educació Infantil està format per dues línies ubicades a la planta principal en un mateix passadís, amb accés directe al pati.

Els nens i les nenes entren a l'escola acompanyats de la família fins a la porta de l'aula.

Pel que fa a l'adaptació, durant el primer mes, les famílies poden entrar a l'aula acompanyant l'alumne/a per tal que agafin seguretat i confiança.

Una de les metodologies en què ens basem són els ambients. Es porten a terme en 3 espais diferents i sempre s'ofereix alguna activitat d'experimentació, d'art, de construccions, de motricitat fina i de joc simbòlic. A P4 i P5 també s'ofereixen propostes d'anglès i la dinàmica és similar.

A la classe amb la tutora fem propostes d'aula, majoritàriament activitats lúdiques de llenguatge i matemàtic, també es realitzen les especialitats de
música, anglès i psicomotricitat.

A cada nivell es porta a terme una activitat diferent per potenciar l'expressió oral i que es treballa conjuntament amb la família:

  • El protagonista de la setmana a P3, on aquella setmana porten fotos i joguines i les famílies poden venir a l'aula a fer una activitat.
  • El llibre viatger a P4, on s'emporten el llibre a casa per plasmar alguna experiència familiar.
  • L'expert/a a P5, on decideixen sobre quin tema o activitat saben molt i després l'expliquen a l'aula.

Com es treballa a Primària?

Cicle de mitjans
Al cicle de mitjans 1r, 2n i 3r continuem construint l'aprenentatge a partir de les bases establertes a petits. Iniciem l'aprenentatge formal de la lectura i l'escriptura de manera global amb activitats engrescadores que generin als infants la necessitat d'escriure i llegir i que impulsin així el seu aprenentatge.

Treballem les matemàtiques donant especial importància a la vessant manipulativa amb el projecte InnovaMat.

A partir de projectes de treball al voltant d'un centre d'interès, treballem la cerca d'informació, la investigació i l'experimentació.

Mitjançant les sessions d'espais continuem aprofundint en els aprenentatges escolars a la vegada que es desenvolupen en els infants altres habilitats com serien la iniciativa personal, la presa de decisions o el treball en equip.

Cicle de grans
El cicle de grans 4t, 5è i 6è continuem creixent i aprenent seguint la línia de treball de la nostra escola i preparant als nostres nens i nenes pel pas a la secundària.

Dediquem les primeres franges del dia a l'aprenentatge de les àrees instrumentals.

Continuem realitzant projectes, adaptant el centre d'interès a les diferents edats, millorant la recerca d'informació, el treball en equip, la cooperació i l'esperit crític.

Les sessions d'espais ens permeten treballar amb ràtios més petites a l'aula i poder acompanyar millor als nostres alumnes en el seu aprenentatge, podem trobar espais de laboratori, robòtica, audiovisuals, artístic…

On trobar-nos

Carrer del Castellet, 15
08800-Vilanova i la Geltrú

Tel. 938 149 100
a8065275@xtec.cat
http://www.escolavolerany.cat

T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord