Menú

Escola Sant Jordi

Qui som

Tipus de centre: públic
Codi del centre: 08061041
Oferta formativa: Educació Infantil: P3, P4 i P5. Educació Primària: de 1r a 6è.
Nre. de línies: 2 línies de P3 a 5è. 3 línies a 6è.

Entenem l'educació com l'eina que atorga a les persones el poder de ser lliures i per tant, de ser felices: lliures en la forma de pensar, en la forma de relacionar-se, en la forma d'actuar. I en tant que militants de l'ensenyament públic, creiem fermament que l'educació a l'abast de tothom és la que garanteix la igualtat d'oportunitats d'accedir a la llibertat de pensament, de relació i d'actuació i per tant la que garanteix una societat més justa , formada per persones lliures i felices.

Serveis del centre

  • horari: de 9 a 12.30 i de 15 a 16.30 hores.
  • acollida matinal de 8 a 9 hores
  • servei de menjador amb cuina pròpia
  • biblioteca oberta de 16.30 a 17.30h
  • activitats extraescolars
  • EAP (psicòleg, i suport de logopeda i fisioterapeuta si cal)
  • colònies a tots els nivells educatius a partir de P4
Qui som

Línies generals del centre

L'ADN: Les persones del futur
A l'escola Sant Jordi pensem que les ciutadanes i ciutadans del futur hauran de reunir certes característiques per esdevenir lliures i per això treballem dia a dia; volem omplir el món persones impregnades d'uns valors i habilitats concrets; volem omplir el món de persones amb ADN Sant Jordi.

L'OLOR: La cultura del centre
Hi ha quelcom invisible però evident en tot allò que ens plantegem. En la mesura del que podem, tot allò que passa al Sant Jordi, en qualsevol escenari d'aprenentatge, ha de tenir un enfocament inclusiu, competencial, assembleari, cooperatiu, emocionant, globalitzat i regulador.

El full de ruta. Entre el currículum i l'aula

Per aprendre allò que diu el currículum de les diferents etapes, l'escola té previstos diferents escenaris d'aprenentatge:

Escenari 1: Vida d'aula
La Vida d'Aula és l'escenari més present en el nostre horari. En aquestes franges horàries es desenvolupen els projectes interdisciplinaris dissenyats pels grups, es treballa l' educació emocional , es dinamitzen activitats pròpies de cada cicle i s'implementa el treball cooperatiu . A l'hora també s'utilitza per desenvolupar altres activitats sorgides en el dia a dia.

Escenari 2: Espais d'aprenentatge
Els infants d'educació infantil recorren lliurement els 9 espais d'aprenentatge 3 tardes a la setmana. Els espais són escenaris multidisciplinarspreparats amb propostes on l'infant pot aprendre a partir de l' experimentació de diferents materials.
Per la seva banda, les nenes i els nens d'Educació Primària, circulen per dos tipus d'espais d'aprenentatge: els espais matemàtics i els espais artístics-motrius. Els espais són escenaris temàtics amb propostes preparades per a l'aprenentatge de continguts relacionats amb les matemàtiques, l'art o el moviment.

Escenari 3: Espais i reptes matemàtics
A educació infantil disposen d'una franja horària per aproximar-se de forma manipulativa i vivencial al món de les matemàtiques. El reptes matemàtics a l'educació primària, són l 'evolució més competencial i integral del que sempre hem anomenat “problemes”.

 

Escenari 4: Les càpsules científiques
Són l'escenari d'aprenentatge preparat per desenvolupar continguts i competències relacionades amb la ciència, tot aplicant de forma sistemàtica el mètode científic .

Escenari 5: Les especialitats
Hi ha àrees, que tot i que en ocasions queden integrades en els projectes globalitzats de la vida d'aula, necessiten d'una franja horària pròpia per desenvolupar alguns continguts. Parlem de l 'educació física, l'anglès i la música.

Escenari 6: Treball sistemàtic
Trobem necessari seguir dedicant algunes franges horàries a la consolidació de continguts propis de la llengua i les matemàtiques.

Escenari 7: Vida d'escola
Anticipant que Vida d'Escola és tot allò que passa a l'escola i que de vegades traspassa les seves parets i horaris, la vida d'escola com escenari d'aprenentatge,pretén ser aquell espai de temps concret on es garanteixen temps i recursos per a fomentar la participació i implicació dels infants en la presa de decisions de la comunitat Sant Jordi.

Es concreta en les assemblees setmanals d'aula, el treball per la comunitat i els 6 consells de participació.

La xarxa: seguim aprenent

A l'escola no només construeix coneixement l'infant. L'equip docent també necessita anar revisant propòsits i pràctiques educatives de forma constant. Per això l'escola, a banda de múltiples formacions de claustre, participa en dues xarxes educatives: la Xarxa d'Escoles Públiques Inquietes del Garraf (XEPIG) i la Xarxa de Competències Bàsiques. Aquests dos entorns ens permeten compartir aprenentatges amb altres centres i espais de reflexió i inspiració pedagògica que ens ajuden a seguir transformant dia a dia, la nostra escola, cap a paradigmes educatius actualitzats.

Línies educatives destacades

  • Treball globalitzat i cooperatiu per projectes
  • Espais d'aprenentatge
  • Educació emocional
  • Enfocament regulador de l'avaluació

El poder de les formiguetes: entre totes... tot!

No podem imaginar-nos l'escola tal i com és sense la tasca que realitzen les famílies. Organitzades en diferents equips, les mares i pares juguen un paper fonamental a l'hora de construir el nostre projecte d'escola.

Així, trobem escenaris de participació molt institucionals com el Consell Escolar o la Junta de l'AFA, però també d'altres com les comissions de treball, les famílies delegades de classe o les persones voluntàries en diferents esdeveniments.

Grups de persones que col·laboren en la transformació del pati, que ens ajuden a posar-nos les ulleres liles de la coeducació real o que sempre troben temps per organitzar festes o endreçar la biblioteca, fan que a la nostra escola passin coses que no són normals.

Només podem entendre aquesta escola si tenim present aquest equip incansable de formiguetes.

El poder de les formiguetes: entre totes... tot!

On trobar-nos

Carrer Mare Isabel Ventosa, s/n
08800-Vilanova i la Geltrú

Tel. 938 140 227
ceipsantjordivng@xtec.cat
http://www.escolasantjordivng.cat

Xarxes socials

T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord