Menú

Nova campanya promocional juntament amb el Gremi de Restauració de Vilanova i la Geltrú per potenciar el servei a domicili i plats per emportar-se

Comparteix:
29/04/2020 15:51

És la segona iniciativa del Pla de Dinamització Econòmica de Vilanova i la Geltrú i s'orienta a donar suport als restaurants davant els canvis en els hàbits de consum

El Pla de Dinamització Econòmica de Vilanova i la Geltrú enceta una nova acció amb la segona campanya municipal que promourà els serveis de lliurament a domicili de l'oferta culinària de restaurants locals i també de botigues de menjar per emportar-se. La iniciativa es desplega amb la col·laboració del Gremi d'Hostaleria de Vilanova i la Geltrú, en consonància amb els objectius del Pla de comptar amb la implicació dels agents del teixit econòmic local, tal com s'ha fet amb la primera de les accions iniciades, la campanya de comerç de proximitat en línia Slowshopping amb el suport de les associacions de comerciants.

“Avui no cuinem” comença amb una primera oferta que implica vuit establiments de la ciutat, dos dels quals a més del repartiment a domicili ofereixen l'opció de plats preparats per recollir a l'establiment.

El context actual amb l'emergència sanitària i el confinament està generant un fort impacte en l'economia local. A banda de les mesures preses en matèria de bonificacions i subvencions, des de la regidoria de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat es treballa per la presa de mesures que acompanyin els establiments a fer front en la represa de les activitats com més aviat millor i un cop se superin les restriccions del confinament.

Un dels sectors que previsiblement acusarà amb força la crisi és el de la restauració. D'altra banda, també com a conseqüència del confinament, s'ha observat un increment del consum a través d'Internet i de plataformes comercials en línia. El regidor de Promoció Econòmica i Promoció de Ciutat, Jordi Medina, creu que: “Davant aquests nous hàbits de consum, les nostres empreses i el teixit econòmic local no en poden quedar al marge. Hem observat com la venda en línia ha esdevingut emergent per la conjuntura. Hem d'aprofitar això i apostar per la creació de plataformes locals que promoguin aquests serveis a domicili. D'aquesta manera volem acompanyar i ajudar al sector de la restauració a adaptar-se a aquestes noves tendències”. La campanya “A casa es menja com al restaurant” serà un espai promocional més que contribuirà a revertir en oportunitat aquest nou segment de serveis en línia, inicialment percebuts com una amenaça. El directori posicionarà millor els establiments de restauració local a l'hora de reprendre una activitat ara aturada.

Cadascun dels establiments adscrits a la campanya formarà part d'un directori de consulta amb la seva oferta i el tipus de servei, bé sigui repartiment a domicili o bé plats per endur-se a casa. El directori inicial es podrà consultar al web de Vilanova Turisme i el conformen:

Cannelonia, Rambla de Salvador Samà 5

El Rostit, Carrer de Sant Pere, 20

La Bella Itàlia, Plaça de la Mediterrània 7

La Rostisseria del Garraf, Ronda Ibèrica 137

RedBar Vilanova, Av. d'Eduard Toldrà, 22

Restaurant Pizzeria Centrevila, Carrer de Miguel de Cervantes

Telepizza Vilanova, Rambla de Salvador Samà 21

Xarcuteria Pernileria Gràcia, Av. de Francesc Macià, 55

En aquest directori s'especificarà els telèfons i els horaris d'atenció i el tipus d'oferta: tapes, sushi, pasta i pizza, brasa, etc.

Aquest nombre inicial és obert a futures incorporacions, en la mateixa línia que la plataforma de comerç en línia Slowshopping. La proposta va començar a caminar amb vint establiments de la ciutat. La iniciativa vol donar suport al comerç de proximitat que potencia l'oferta de venda en línia. Quinze dies després de començar Slowshopping aplega una cinquantena de comerços de la ciutat. Per al regidor de Promoció Econòmica i Promoció de Ciutat, Jordi Medina aquesta primera acció del Pla de dinamització “ens obre la via per seguir donant servei als consumidors. Hem vist com botigues que no podien obrir estan venent en línia i veiem com el nombre d'establiments adherits creix”. La mesura reforça el teixit comercial local i compta amb l'avantatge competitiu de la confiança prèvia d'aquests clients en els seus establiments de referència. “Es tracta d'aprofitar aquest valor que ens dona la proximitat”, conclou Medina.

El missatge de la campanya reforça la idea de l'alliberament d'obligacions culinàries amb el lema “Avui no cuinem” i trasllada aquesta responsabilitat a les cartes dels restauradors locals tot emfasitzant el concepte de servei.

El repartiment de menjar a domicili i l'oferta de menjar per endur-se a casa no és aliena als hàbits de consum actuals. Aquesta opció semblava, però limitada a segments determinats del sector, amb una oferta consolidada de comandes de menjar ràpid o a la temporalitat en el calendari com les comandes de plats preparats per Nadal, etc. L'extensió d'aquesta potencial oferta a altres establiments de restauració es percep com una oportunitat.

Promocions estacionals

En el marc de la plataforma Slowshopping han començat les primeres campanyes específiques com la dedicada al Dia de la Mare que se celebra el diumenge 3 de maig. Des de la plataforma s'encoratja als consumidors a cercar un regal posant l'accent en la diversitat de productes i establiments adscrits des de llibreries, complements, roba, decoració o papereria, entre d'altres.

Les campanyes derivades del Pla de Dinamització Econòmic Local, coordinadament amb altres mesures derivades del Pla de Xoc Social i Econòmic, continuaran desplegant-se a curt termini fruit del treball conjunt amb els representants, associacions i gremis dels diferents sectors econòmics i productius locals.  Totes aquestes iniciatives tenen l'objectiu comú de minorar i reduir les conseqüències derivades de la davallada del consum pel confinament. El regidor Jordi Medina explica que aquest es el motiu pel qual “s'està reestructurant tot el pressupost i les accions previstes per adaptar-nos a una situació sobrevinguda i poder situar-nos vora de les necessitats de les persones i les empreses locals”. Entre les properes accions es preveu el proper llançament d'un espot publicitari que projecti la ciutat en l'àmbit del turisme i orientat també a la promoció del consum de proximitat.

.

.

.

.

.

.

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Treball
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració