BIBLIOTECA DE RECURSOS

CONSELLS ENTORN A LA RECERCA DE FEINA


CARTA DE PRESENTACIÓ

La Carta de Presentació és una eina que, juntament amb el Currículum, ens permet presentar-nos a l’empresa tant en resposta a un anunci com per autopromocionar-nos.

 

Per tant, el seu objectiu és explicar els motius per els quals enviem el Currículum: perquè hem vist una oferta de treball que ens interessa, perquè acabem de finalitzar uns estudis, etc.

 

A continuació, us oferim uns consells claus per redactar una carta de presentació:

 

  • Ha de ser clara, sintètica i directa.
  • Ha de ser estructurada, ordenada i positiva.
  • Ha d’ocupar només un full, blanc o crema, de la mateixa mida que els del Currículum.
  • Feu una carta a mida per a cada candidatura, personal i intransferible.
  • Procureu aconseguir el màxim d’informació sobre l’empresa i les seves necessitats.
  • Seleccioneu els aspectes curriculars que cal destacar per suscitar interès, però sense repetir informació.
  • El text ha d’estar escrit en primera persona del singular.
  • La redacció de la carta de presentació ha de ser personal i pot ser d’utilitat per destacar competències que en el Currículum poden passar desapercebudes (especialment les capacitats i el perfil potencial).
  • Procureu adreçar la carta, sempre que sigui possible, al Responsable de Recursos Humans o persones que s’encarreguen d’aquestes tasques (gerent de petita empresa, administrador, ...).
  • En la salutació i en el comiat, s’han d’evitar tant les fórmules excessivament cordials i col·loquials com les que són massa formals.

 

Si necessites més informació fes clic aquí.