correu màrqueting

Diferents estudis han assenyalat, d’un temps ençà i tot i que molts el donaven per mort, que el correu màrqueting té encara molt camí per fer. Els consumidors segueixen obrint els missatges que reben per correu electrònic i segueixen emprant el correu de forma destacada. Però, a més de ser un mitjà de comunicació encara molt usat (i amb una freqüència pràcticament diària), el correu màrqueting té altres avantatges. La conversió és bona i el correu funciona millor que altres eines quan es tracta de trobar un camí per convèncer els consumidors que comprin un producte determinat.

El principal problema a què s’enfronten les companyies quan es tracta d’un correu màrqueting no és tant que el sistema hagi mort o que tard o d’hora hagi de desaparèixer, sinó més aviat que els seus propis missatges, de forma específica, estiguin morts. El gran temor de les marques -i el principal problema a què s’enfronten- és que els consumidors no obrin els seus correus i els enviïn directament a la paperera o, encara pitjor, que decideixin que els missatges que la marca els envia no són en absolut rellevants i que ‘apaguin’ aquests missatges. Una baixa a la base de dades és un dels principals temors a què les marques s’enfronten.

Què és el que porta als consumidors a abandonar a una marca i deixar de rebre els seus correus electrònics? Un recent estudi de Fluent ha analitzat aquest punt i ha estudiat què és el que empeny els consumidors a donar-se de baixa d’un enviament. Les respostes dels consumidors deixen clar quina és la llista d’errors que les marques han d’evitar.

Massa correus acaben per cansar al consumidor

Aquest és un dels principals problemes i un dels elements decisius que empenyen a un consumidor a donar-se de baixa: rebre massa missatges de les marques fa que els receptors fugin espantats. Segons les dades de l’enquesta, un 34,8% assegura que el rebre correus massa sovint és una de les raons per les quals es donen de baixa en una llista d’enviaments.

Les marques han de ser capaces de trobar l’equilibri just entre el que és informació rellevant i el que és spam. No cal esgotar al consumidor ni saturar la seva safata d’entrada. Els missatges han de ser els suficients i mai han d’avorrir al receptor. Segons les dades de la mateixa enquesta, 6 de cada 10 consumidors volen enviaments setmanals i només 1 de cada 5 espera o prefereix dos missatges a la setmana.

El contingut irrellevant fa missatges irrellevants

Un altre element decisiu a l’hora d’aconseguir ‘enganxar’ als consumidors amb el correu màrqueting és el propi contingut. Les marques han de tenir sempre molt present que la línia entre el que val la pena i el que els consumidors consideren directament spam és molt fina. El contingut que se li està enviant ha de servir, per tant, per alguna cosa, ha de tenir valor i ha de ser útil. Tant és així que el tipus de contingut és la segona raó més esgrimida per explicar per què s’han donat de baixa els consumidors d’una base de dades. Un 20,8% dels subscriptors assegura que ha decidit deixar de rebre informació d’una marca perquè el contingut que li enviaven era irrellevant o inútil.

No val enviar per enviar

Un altre punt (i un que a Europa és encara més complicat, ja que les lleis de protecció de dades són més dures que les nord-americanes, d’on surt la mostra emprada per a l’estudi) és el per què es rep el mail. Els consumidors no són gens receptius davant d’aquests missatges que els arriben una mica perquè sí, sense que ells sàpiguen molt bé com ha succeït. Possiblement la culpa la tingui alguna llista en la qual van autoritzar que la informació ‘es comparteixi amb socis’ però això no és el que pensen quan reben el correu. Un correu màrqueting al qual no s’han subscrit és mirat amb mals ulls i és una de les raons que empenyen a donar-se de baixa. Un 16,3% dels enquestats assenyala que es va donar de baixa en una llista de correu màrqueting perquè en realitat mai s’havia subscrit a ella.

La confiança també és aquí important

Un dels terrenys en què s’assenyala que les marques han de treballar durament en l’era d’internet és a la de crear una imatge sòlida que generi confiança i que faci que els consumidors se sentin còmodes i segurs amb la marca, encara que realment no l’estiguin veient d’una forma tangible. Un 13,7% dels enquestats reconeix que es va donar de baixa perquè no confia en la font dels correus electrònics.

Font: Puro Marketing
Imatge: Rob Enslin

Les 4 raons per les quals els consumidors es donen de baixa d’una llista de distribució
Etiquetat a:            

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà