No es tracta d’inventar la roda, sinó d’aportar un toc de creativitat a negocis que ja existeixen.

noves idees de negoci

1) Un híbrid entre hotel i boutique

Els hotels es reinventen per apropar-se a les pràctiques del comerç minorista. El futur passa per oferir propostes diferenciades, intentar donar al turista el millor de la cultura local en lloc d’aquests productes estàndard que estem acostumats a veure a les botigues dels hotels.

També, en l’aliança entre el comerç i els hotels, amb fórmules multiformat nous, com la que ofereix l’Hotel fleca de Barcelona Praktik Bakery, pensat perquè els seus hostes es despertin amb l’olor del pa acabat de fer.

2) Productes amb un toc artesanal

L’impuls de la cultura ecològica i la tornada als orígens, la recerca del que és natural i el tradicional crea oportunitats per a defensar propostes d’alimentació elaborada de forma artesanal de tot tipus: formatges, xoriços, cellers d’autor… Productes que no es puguin adquirir en cap altre lloc, però que per la seva qualitat mereixerien estar a les millors botigues gourmet del món.

3) Aparcament per a bicis

Entorn del boom de la bici a les ciutats han sorgit molts nous negocis en els darrers anys. Però segueix havent-hi una necessitat no coberta: on deixar la bici de forma segura? En algunes ciutats ja s’han creat aparcaments per a bicicletes, però l’oferta és encara insuficient i en moltes altres ni existeixen.

Hi pot haver oportunitats per a solucions innovadores d’aparcaments al carrer, com els que desenvolupa la britànica Cyclehoop, o encara millor, en locals tancats i vigilats, com els pàrquing tradicionals per a cotxes. O subterranis, encara que més difícil de portar a la pràctica: fes un cop d’ull als Eco Bicycle Pàrquing de la japonesa Giken.

4) Ofertes segmentades per a turistes

També, en el sector del turisme, pots diferenciar-te amb ofertes d’allotjament Only adults o oferint serveis als apartaments P2P que aquest tipus de client visita amb assiduïtat. L’espanyola BnBSitter està desenvolupant justament aquesta idea a Barcelona: lliurament de claus i servei de neteja i bugaderia per a apartaments que lloguen els particulars.

Pensa, també, que cada vegada hi ha més hotels i restaurants que ofereixen experiències saludables, tant per als viatgers d’oci com de negoci. Un canvi que pots aprofitar oferint-los tu mateix productes de qualitat: sense gluten, per vegans, esmorzars detox o nous processos d’elaboració, com la brioixeria vegana i per a al·lèrgics que proveeix Muuglu.

Un altre nínxol gairebé sense explotar és el del menjar rica i sana per als turistes de més edat. Una necessitat que anirà en augment per satisfer un consumidor sènior cada vegada més nombrós i exigent. I en el que s’està invertint moltíssim dins de la indústria de l’alimentació. Cerca pel terme growing young per aprofundir més sobre aquesta tendència recent.

També hi ha oportunitats oferint plans esportius per mantenir un estil de vida sa fora de casa, com els que ofereixen ja alguns hotels, amb màquines de cardio en algunes habitacions o rutes per running; fins i tot la possibilitat de sortir a córrer amb els seus empleats. Investiga en plataformes que aglutinen diferents tipus d’esports, com el portal woow, per a bicis, i inscriu el teu negoci (allotjament, agència de viatges, esdeveniment i qualsevol altre negoci local) com bike friendly.

5) Rutes alternatives

Hi ha també oportunitats al voltant de propostes d’oci molt concretes, com viatges de museus, d’història, rutes fotogràfiques per les ciutats, rutes de grafits o d’art urbà, rutes veganes i fins a la ruta de Sabina ofereixen ja agències innovadores com MadWay o Carpetania.

Però per viatjar a l’exterior, hi ha un mercat que no s’ha explotat i que vol desenvolupar la britànica Megabus. De moment, només disposa de rutes des de Barcelona, però la idea és seguir obrint noves. Ofereix viatges internacionals amb descomptes agressius (des d’una lliura) amb un format de autobús en què s’inclouen més butaques i viatgers per rendibilitzar els trajectes.

6) Adaptació per millennials

Els millennials s’han convertit en els clients potencials més atractius per a molts pel seu increment del poder adquisitiu a mesura que s’incorporen al mercat laboral i perquè són viatgers molt àvids. Això sí, també molt particulars. Busquen hotels en què la tecnologia estigui molt present (el wifi el donen per fet i que se’ls ofereixi gratis, també). Per atreure’ls s’inclouen innovacions com check-in a través del mòbil o autofacturació, com el gallec Hotel Literari Sant Bieito, espais per compartir lectura i grans taules per menjar en companyia amb altres viatgers.

I per què no un robot assistent com el que ofereix l’Hotel Aloft Cupertino per cridar la seva atenció i incitar-los a compartir la seva experiència a les xarxes socials?

Font: Emprendedores

6 noves idees de negoci amb una espurna d’originalitat
Etiquetat a:            

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà