consells per escriure un article al blog

Alguna vegada t’has assegut al davant de la pantalla i has pensat “De què dimonis escric jo ara?“. No cal que t’expliqui com és d’important el màrqueting de continguts i la seva eficàcia. Tampoc necessites que et recordi que és molt important que ho facis correctament i seguint uns passos concrets. De tota manera, en ocasions, per molt temps i esforç que dediquis a aquest tipus de màrqueting, no és fàcil fer que es converteixi en una realitat. I ara afegeix a la sensació de bloqueig de l’escriptor el temps que es dedica a la creació de les peces de contingut: conec copywriters que poden arribar a trigar més de 10 hores escrivint un simple article (encara que la redacció depèn en bona mida del tipus de contingut, aquest no hauria de ser superior a les 4 hores). Quan es necessita tant de temps per produir un article o post del blog, és fàcil desanimar-se i renunciar a seguir l’estratègia de màrqueting de continguts.

Hi ha algun truc o fórmula màgica per poder publicar continguts d’alta qualitat en menys temps? Des de la meva experiència i punt de vista, si que n’hi ha. Una de les raons de l’èxit de certs blocaires és que poden fer molt més en molt menys temps, ja que es recolzen en certs sistemes. Aquests sistemes o processos no són més que una fórmula pensada per arribar a l’objectiu en molt menys temps i amb millors resultats. Aquest enfocament pot sonar avorrit i difícil però, en realitat, fa la feina molt més fàcil, ràpida i eficient. En aquest article t’explicaré una tècnica que faig servir per escriure un article del bloc en menys de 60 minuts.

# 1 Decideix el tema abans de posar-te a escriure

Un dels millors consells que llegiràs en aquest article és que decideixis amb temps el tema sobre el què vols escriure. Fa anys m’asseia a la cadira de la terrassa (m’encanta escriure escoltant la melodia de la natura) i tractava de decidir el tema de l’article i escriure al mateix moment. Això mata la productivitat i la creativitat. No sóc un blogger que segueixi un calendari editorial rigorosament (cosa que et recomano perquè el teu contingut sigui més visible), però alimento una llista de títols i temes en la meva secció d’esborranys, per tal de fer que el procés de producció de contingut sigui ràpid i simple.

Quan arriba el moment d’escriure l’article, agafo un títol o un tema de la llista i em poso a treballar. Un altre dels grans beneficis de comptar amb aquesta llista de temes és que el subconscient ja comença a treballar en desenvolupar aquests temes. En el moment en què em sento a escriure l’article, ja tinc un tema desenvolupat i, sobretot, molt clar. Una cosa que et recomano és que quan comencis a desenvolupar la idea de l’article, anotis qualsevol cosa relacionada amb aquest bloc sota cada títol: un enllaç a l’article que et va inspirar, una imatge que et va cridar l’atenció o fins i tot qualsevol idea “estranya” que passi pel cap.

# 2 Escriu una introducció que cridi l’atenció

El primer que has de fer quan escrius un article (o qualsevol altra peça de contingut que contingui text) és crear la introducció. Alguns autors deixen la introducció i conclusió com a última tasca. Des del meu punt de vista, la introducció ajuda a assentar les bases i definir el progrés i el flux de l’article. Si fas bé aquest punt, la resta de l’article serà cosa de nens.

Com s’escriu una introducció com déu mana? Molt fàcil, apostant per la simplicitat:

Paràgraf 1: Tracta d’aconseguir l’atenció del lector explicant l’objectiu (o la idea) de l’article.
Paràgraf 2: Tracta de posar l’accent en la necessitat de llegir l’article, perquè el lector sàpiga per què ha de llegir la resta.
Paràgraf 3: Explica el que el lector experimentarà i aprendrà amb l’article.

Ja està. Ara ja estàs preparat per posar-te amb la resta de l’article.

# 3 Desenvolupa diversos punts principals

Necessites la quantitat de punts suficients per deixar molt clar l’objectiu del contingut. Poden ser 4, 5, 6, 10, 20… els que sigui. Desenvolupa diversos punts principals per estructurar l’article. Un article sense un esquema clar tendeix a divagar. El lector es pot arribar a confondre, avorrir o simplement frustrar-se. Pensa en un esquema clar i, a continuació, omple’l de contingut.

Si segueixes el meu blog de ​​màrqueting en línia o estàs subscrit a la meva newsletter, sabràs que m’encanta fer servir la tècnica de numerar els articles: les llistes. Algunes de les raons d’usar aquesta tècnica és que els lectors gaudeixen molt més del contingut i que els articles són molt més fàcils d’escriure. No dedico el meu temps a pensar com desenvolupar el tema, ja que tinc un pla traçat des del principi: 5 raons per les què…, 10 maneres de…, 7 tècniques per… Als lectors els agrada molt aquest enfocament, perquè és clar i organitzat. Els lectors més mandrosos poden obtenir un resum clar de l’article simplement fullejant els punts principals de l’article.

# 4 Afegeix enllaços d’interès a cada punt

Ara que tens els punts principals de l’article clarament establerts, centra’t en l’element de recerca i valor afegit. Connecta amb el lector oferint casos d’estudis, exemples, documents o altres articles d’altres blocaires. Aquí és on mostres el “moll de l’article” i és molt important no baixar la guàrdia. Els lectors exigents (normalment els que més comentaris deixaran) reclamaran informació actual per expandir el coneixement sobre el tema.

De fet, és en aquests petits detalls on es tendeix a passar la major part del temps. Per evitar que ningú es quedi encallat, limita’t a citar o discutir només una font d’investigació o un estudi de cas en cada punt principal.

Nota: Internet està ple d’informació molt útil, però localitzar-porta molt de temps.

# 5 Afegeix imatges per donar suport el teu tema

Divideix el contingut inserint algunes imatges rellevants en cada punt. La forma més ràpida de trobar imatges és a través de la recerca d’imatges de Google. Cerca imatges introduint paraules clau rellevants per al teu contingut. Per exemple, per a aquest article he buscat imatges sobre “màrqueting de continguts”.

Aquesta és una consulta àmplia, així que he d’acotar una mica més. Una manera fàcil de fer-ho és fent click en una de les categories a la part superior de la pàgina de cerca d’imatges de Google. Si canalitzes la recerca d’aquesta manera generes una quantitat valuosa de dades visuals per recolzar tots els teus punts. Tingues en compte que aquestes imatges que estic inserint dins de l’article són part de la investigació. Com diu Neal Schaffer “el 90% de tota la informació transmesa al cervell és visual i aquesta informació es processa 60.000 vegades més ràpid que el text“.

Nota: Tots els articles de qualsevol bloc han de tenir imatges, així que utilitza les que són millors per al teu públic i que, a més, s’ajustin al seu pressupost. Sigues conscient de les lleis de drets d’autor i sempre cita les fonts.

# 6 No t’oblidis del SEO

Per escriure un post perfecte no necessites ser un súper guru del SEO, només et cal conèixer alguns aspectes importants del SEO que t’ajudaran a impulsar el teu posicionament al cercador Google. El primer pas és triar la paraula clau que vols destacar a l’hora d’escriure el contingut. Has de tenir en compte que una paraula clau pot estar formada per una o diverses paraules. En segon lloc, has de conèixer els aspectes més bàsics del SEO sense arribar a posar-te molt tècnic:

Meta Títol (metatítulo): La longitud ideal són 50 caràcters i no oblidis introduir la paraula clau principal del post.
Meta Description (metadescripció): Escriu un bon resum del contingut on també aparegui la paraula clau escollida i alguns sinònims (La longitud ideal oscil·la entre els 145 i 155 caràcters).
URL: La URL ha de ser com més curta millor, i ha de tenir la paraula clau objectiu del contingut.
– Utilitza com a màxim una etiqueta h1 per post: Només 1 H1 per article.
Utilitza H2 i H3: També es recomana l’ús d’etiquetes h2 i h3, però en aquest cas pots utilitzar més d’una (en el cas del H3).
Inicia i acaba el contingut del post amb la teva paraula clau: La densitat ideal d’un contingut és aproximadament de 1.5% (el terme densitat mesura el nombre de vegades que es repeteix una paraula clau comparant-lo amb tot el text), però no et guiïs per mòduls i plugins que no analitzen la totalitat d’informació que es mostrarà a la url, et recomano que utilitzis la barra gratuïta SEO Quake, que la podràs instal·lar en Chrome, Firefox, Safari i Opera.
Afegir un anchor text als enllaços: És bo afegir un anchor text als enllaços sortints de l’article.
Els enllaços amb l’opció de “_blank”: En el cas d’enllaços externs sempre has de marcar la pestanya de “Obre enllaç en una finestra / pestanya nova”, ja que no vols que el lector abandoni la teva pàgina al fer clic a l’enllaç extern.
Afegeix títol i text alternatiu a totes i cadascuna de les imatges: Afegeix, almenys, l’atribut ALT i utilitza la paraula clau en la imatge principal.
Optimitza les imatges al màxim: Necessitaràs fer dues coses: reduir a la mida correcta el que mostraràs i després comprimir-la. El normal és que una imatge no superi els 50 o 60 kb si s’ha optimitzat correctament.

# 7 Elabora una conclusió

En ocasions escric la conclusió abans d’escriure l’article. Tot i que pot semblar contradictori, en fer-ho m’ajuda a mantenir el focus en l’objectiu del post. De fet, la meva recomanació és que l’escriure no et faci perdre el llegir i a la conclusió li diguis “Conclusió”. Això facilita la tasca de lectura de l’usuari, perquè sap exactament on i com acaba l’article.

La meva conclusió acostuma a tenir, almenys, 2 paràgrafs. La idea és tornar a resumir l’article, però d’una manera més objectiva, donant la teva pròpia opinió sobre el tema i convidant a que l’usuari faci la seva.

Nota: També et facilita la vida a tu: No perds temps tractant de donar-li un toc creatiu.

# 8 Tanca amb una pregunta

Si has llegit altre articles meus, t’adonaràs que, generalment, acaben amb una pregunta. Després de molts anys com a blogger he descobert que és una forma útil d’animar els lectors a pensar i que es “piquin” a fer comentaris. Té el doble benefici de proporcionar un punt final també.

Conclusió

Aquesta és la meva fórmula per escriure articles perfectes en molt poc temps. Està permès no seguir-la? Per descomptat. Ara ets tu qui decideix com vols fabricar el teu contingut i donar-li aquest toc de creativitat i personalitat que el faci únic i molt més valuós. Pots fer servir aquest article com a exemple. De fet, alguns dels consells que t’he donat no els he seguit en aquest article, per això et dic que no hi ha res definitiu. Has de seguir aquesta guia per escriure posts per al blog com una guia, no com un llibre de lleis.

I tu, quin mètode utilitzes per millorar l’eficiència dels posts del teu bloc? M’encantaria conèixer la teva opinió.

Font: IgnacioSantiago.com

8 senzills passos per escriure un post perfecte per al teu blog en 60 minuts
Etiquetat a:            

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà