whatsapp clients

WhatsApp sembla haver-se convertit en l’estàndard de la missatgeria instantània al nostre país. Això ha portat a moltes empreses a utilitzar aquest canal de comunicació amb els seus clients, però la veritat és que WhatsApp com a canal d’atenció al client té els seus avantatges, però també molts inconvenients.

El principal avantatge prové de la universalitat de l’aplicació: pràcticament tots els clients ho tenen entre les seves aplicacions. Això fa que comunicar-nos a través d’aquest canal resulti molt més senzill que a través d’altres possibles alternatives de missatgeria instantània.

D’altra banda, és un canal en què no s’espera la resposta immediata de l’altre. Tant si tenim activat el doble check blau, com si hem inhibit aquesta opció, la persona que envia un missatge instantani per aquesta via si veu que no contestem i és urgent acabarà per trucar-nos. D’aquesta forma és una via de comunicació una mica menys intrusiva que la trucada directa, sobretot fora dels horaris convencionals.

Però també té els seus punts negatius. És un canal de comunicació més informal, de manera que els clients es poden arribar a agafar certes confiances que després els portin a demanar coses que no estem disposats a oferir de forma desinteressada. En aquest cas, la confiança en molts casos porta als abusos.

A més, si el correu electrònic ens permet tenir documentades les converses amb els clients, amb WhatsApp no ​​és tan senzill. Moltes peticions requereixen d’una explicació molt més extensa que un missatge a través del telèfon intel·ligent. És cert que fotos o documents escanejats poden ser un suport, però després, a l’hora de guardar la documentació, no és tan fàcil.

Finalment, ens obliga a estar molt més pendents del que ens agradaria de l’smartphone i les notificacions, tant dins de l’oficina com fora d’ella. Això pot provocar una sèrie d’interrupcions que acaben per influir en la nostra productivitat de forma negativa. És cert que podem usar WhatsApp en el navegador web, però això no implica que no ens interrompi quan estem concentrats en una determinada tasca.

Font: Pymes y Autónomos
Imatge: Microsiervos

WhatsApp com canal d’atenció al client, avantatges i molts inconvenients
Etiquetat a:    

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà