Català i empresa

Tant les persones com els negocis vivim en un entorn molt regulat. Tenim normes per a tot, però tenir un espai reglamentat és imprescindible per poder viure en un context de mínima harmonia social. Ara bé, també és bo preguntar-se quin és el benefici que es pretén aconseguir amb aquestes normes i amb quina intenció han estat plantejades.

Per això, els serveis de l’administració que ens encarreguem de difondre les normatives que afecten un sector concret ens hem d’esforçar a mostrar per què s’impulsen determinades obligacions i quin suport oferim per fer-les més fàcilment aplicables. En aquest sentit, al 2013 el Servei de Català del Garraf i de Vilanova i la Geltrú va buscar complicitats per donar a conèixer quins són els drets lingüístics dels ciutadans i quines mesures han de prendre les empreses per respectar-los.

En el marc de la campanya Català i empresa. Ja estàs al dia?, impulsada pel Govern de la Generalitat, es va crear una xarxa de punts d’informació sobre què diu la normativa vigent sobre les obligacions lingüístiques de les empreses i establiments oberts al públic.

Enguany el Departament de Cultura dóna un nou impuls al programa Català i empresa. Ja estàs al dia? amb accions que tenen com a objectiu incrementar l’ús de la llengua catalana en l’àmbit empresarial, fer créixer l’oferta de productes i serveis en català, i garantir els drets lingüístics dels consumidors.

D’una banda, es tracta de fer veure quins són els beneficis que representa per a l’empresa la incorporació normal del català en les comunicacions escrites i orals amb la seva clientela, tal com ens mostra aquest vídeo.

De l’altra, es vol acostar els recursos disponibles per treballar en català als usuaris de la llengua que treballen en el sector dels negocis: cursos en línia, traductors, correctors, models de documents… També s’ofereixen eines per determinar les necessitats concretes d’una empresa pel que fa a l’adequació del’ús que fa del català al que estableix el Codi de consum de Catalunya. I, finalment, es pretén resoldre els dubtes que es plantegin tant els emprenedors com els agents que els assessoren: gestories, empreses de publicitat i tècnics de l’administració que els atenen.

Amb la idea de facilitar que s’avanci en el respecte als drets lingüístics dels ciutadans, l’IMET i el Servei de Català organitzem una sessió informativa i de treball pràctic sobre els recursos contemplats en la campanya “Català i empresa. Ja estàs al dia?”.

La sessió es farà dijous 11 de juny de 16 a 17,30 h a l’aulari de l’IMET, al carrer Unió, 81 (Edifici de La Paperera) i s’adreça, sobretot, a la xarxa de punts d’informació i a les empreses que es dediquen a l’assessorament en la imatge dels establiments que fan atenció al públic.

Les inscripcions estaran obertes fins al 8 de juny. Per inscriure-s’hi cal contactar a través del telèfon 93 814 0440 (ext. 7306) o l’adreça de correu electrònic clubemprendre@imet.cat.

L’ús del català a les empreses i els comerços garanteix els drets lingüístics dels consumidors i és una oportunitat de negoci. Ho continuarem explicant perquè cal que tothom ho sàpiga.

Per a qualsevol consulta, contacteu amb nosaltres:

Servei de Català del Garraf i de Vilanova i la Geltrú
CNL de l’Alt Penedès i el Garraf
Consorci per a la Normalització Lingüística
Rasa del Miquelet, 16
Tel. 93 811 57 73
vngcat@cpnl.cat

Sessió informativa sobre l’ús del català a les empreses i els comerços

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà