vendre amb èxit

L’emprenedor, l’autònom, el petit empresari en general, és una persona multitasca que ha d’assumir diferents rols. I n’hi ha de rols que agraden més i d’altres que no tant. Normalment, les activitats que més coll amunt es fan són les relacionades amb les vendes.

Com plantejar-se l’activitat comercial

Oblida’t de vendre
Pensa que no ets tu qui tracta de vendre al teu client, sinó que és ell qui et compra. Des d’aquesta perspectiva el que has de mirar d’aconseguir és desenvolupar les habilitats comunicatives que et permetin establir un estret vincle amb el teu client.

Coneix al teu client
En comptes de presentar els teus serveis, intenta conèixer el teu client a través de la conversa exploratòria o l’entrevista.

Busca el benefici mutu
Si has fet bé el pas anterior podràs detectar quin és la teva millor oferta a oferir al teu client, considerant les seves particularitats i necessitats.

Accepta les negatives
Quan s’inicia una venda s’està a la mateixa distància del sí que del no. És possible que facis una bona feina, que indagues, que arribis a conèixer al teu client, a donar resposta a les seves necessitats i, malgrat tot, que el client opti per altres opcions o no acabi la compra. L’important, però, és conèixer les causes que l’han impedit i acceptar-ho com un procés d’aprenentatge que ens pot portar a l’èxit en un futur proper.

L’activitat comercial és una de les activitats més exigents, perquè consisteix a potenciar les nostres capacitats per entendre al nostre client i ser capaç d’oferir el que necessita en el moment oportú i en el lloc adequat, el que exigeix ​​una escolta activa, que no és fàcil de dominar i tenir la capacitat per saber quan hem de presentar la nostra oferta i tancar la venda.

Font: Pymes y Autónomos
Imatge: Farrukh

Vendre amb èxit
Etiquetat a:        

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà