producte únic

Com a emprenedor que ets, autònom i independent, imagino que vols estar al corrent de tot allò que pugui fer que les teves vendes augmentin, oi? I que vols saber el què es necessita per vendre i, encara millor, per vendre més i per més temps. Sigui només un producte o diversos, tant és.

Llavors hem de començar pel principi: per tenir bones vendes (i seguir tenint-les en el temps) necessitem crear un producte únic. Un producte únic farà que els teus clients no s’ho pensin dues vegades a l’hora de comprar. I tu diràs: sí, la teoria la conec, però com ho faig, com es crea un producte únic?

Això és el que farem. L’objectiu d’aquest article és mostrar QUINS REQUISITS HA DE REUNIR UN PRODUCTE ÚNIC PER A LA SEVA VENDA. O, dit d’una altra manera, en què has de posar l’accent o on has treballar-lo.

Però abans de dir-te el que seria bo fer, et diré el que NO seria bo fer, des del meu punt de vista.

El que jo no faria mai és adoptar una estratègia de preus baixos. Per què? Perquè es pot convertir en pa per avui i gana per demà. I perquè el més probable és que no sigui sostenible en la teva empresa si ets un emprenedor autònom i independent (i suposo que petit). Que no sigui sostenible vol dir que perdis diners.

No ens enganyem: els productes o serveis low cost són una cosa que només es poden permetre les grans companyies consolidades, gairebé diria que les multinacionals. Els altres, si els apliquem, morim en l’intent (i si no morim avui, morirem demà).

Què és llavors el que sí hem de fer? Aquí tens

CINC REQUISITS QUE HA DE REUNIR UN PRODUCTE ÚNIC PER A LA SEVA VENDA

1.- Aportar valor. És a dir, ha de tenir una utilitat o benefici per al client. Com es manifesta aquest benefici? En què li resolgui un problema o li satisfaci un desig. I a l’hora de triar entre els dos, es venen millor els productes que resolen problemes que els que satisfan desitjos, perquè els primers comporten la urgència, la necessitat, mentre que els segons van associats al plaer. Pots passar sense plaer, però no pots passar sense resoldre una necessitat.

2.- Ser diferent al que ja existeix. Si per crear un producte còpies o simplement examines el que ja hi ha per fer alguna cosa semblant, evidentment el producte no serà únic. Tingues en compte que el fet que a algú li funcioni una cosa no vol dir que també et funcioni a tu. Un producte únic no pot ser més del que ja és. Es tracta de crear una cosa nova que:

– resolgui un problema que abans no existia,
– resolgui un problema que abans existia però ho faci d’una manera diferent,
– incrementi el plaer i el benestar de les persones en una forma diferent.

3.- Centrar-se en un nínxol de mercat molt concret i específic. Crec que els productes que s’adrecen a tot el món són productes per ningú. I si aquí estem tractant de productes únics, aquests han d’anar dirigits a persones úniques, que pertanyin a nínxols de mercat molt concrets i específics.

Si vens el que tots venen on tots el venen, no vendràs o vendràs molt poc, perquè estàs intentant destacar on hi ha una competència brutal, i tu acabes d’arribar!

Així que siguem realistes: no pretenguis crear alguna cosa que serveixi a tothom. Centra’t en vendre alguna cosa única i específica per a necessitats concretes on hi hagi menys competència.

4.- Transmetre una emoció. Els productes únics transmeten emocions. Què passa quan vas a veure una pel·lícula? Una de dos:

– o bé et transmet alguna cosa: t’arrenca plors, somriures… et produeix por, terror, plaer…
– o bé dius: ha estat bé, per passar l’estona…

La primera és una pel·lícula única; la segona és una pel·lícula més.

Amb els productes passa el mateix: per ser únics han de transmetre emocions, fer sentir coses a qui els compra. Quines coses? Les que siguin, però coses, perquè si no produiran indiferència i no els compraran llevat que no tinguin una altra opció.

Com més gran sigui l’emoció, més gran serà la possibilitat de que els teus clients es converteixin en els difusors / prescriptors del producte, en les teves agències de publicitat gratuïtes. Ja saps que quan alguna cosa ens commou correm a explicar-ho, oi? Doncs aquest és l’objectiu: emocionar tant que la gent corri com boja a comprar-ho i a explicar-ho!

5.- Tenir cura dels detalls. Els detalls són la diferència i la venda. Un producte sense detalls és un producte com els altres, un producte normal i corrent, i nosaltres estem parlant de crear un producte únic, de fer una cosa única per fer sentir a la gent especial.

De quins tipus de detalls estaríem parlant?

– Atenció al client (educació, simpatia, amabilitat, respecte, paciència… i res de maquinetes que parlen!)
– Acabats del producte.
– Excedir les expectatives (donar més del que s’espera: un descompte, un regal addicional…)

En definitiva, tenir cura dels detalls que fan al producte especial i alhora també a nosaltres, i que per força repercutirà en benefici de la nostra marca.

Font: infoautónomos
Imatge: Zamzara

Com crear un producte únic
Etiquetat a:            

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà