Comportaments molestos que hauries d'evitar a les xarxes socials
Hi ha certs comportaments que es consideren molestos dins les xarxes socials i que l’únic que fan és fer-te perdre seguidors i prestigi. Descobreix que és el que has d’evitar si ets un community manager.

El fenomen de les xarxes socials ha donat lloc a nous processos en la nostra societat que es reflecteixen principalment en la incorporació de nous termes al nostre vocabulari, nous formes i mitjans de comunicació, noves pràctiques socials i noves professions i llocs de treball.

Una de les característiques més importants d’aquests mitjans de comunicació és que el “missatge” que es pretén comunicar, ara té un impacte global que ja no només afecta al nostre grup immediat d’amics i familiars, sinó a qualsevol persona al món que pugui tenir accés.

Per exemple, un community manager (persona que s’encarrega de gestionar les relacions d’una empresa amb els seus clients fent ús de mitjans digitals) té sobre les seves espatlles l’enorme responsabilitat de comunicar la imatge, el prestigi i la credibilitat de l’empresa a través de les seves publicacions. Per això és fonamental que vagi amb compte en no practicar certs comportaments que es consideren molestos dins les xarxes socials i que poden perjudicar l’empresa i per tant, la permanència d’aquesta persona al seu lloc de treball.

Mala ortografia
El prestigi es guanya fent coses de qualitat. Una part indispensable que tota persona -i per descomptat, tot Community manager ha de manejar és una bona redacció i això inclou l’ortografia. Tracta d’utilitzar majúscules i minúscules i de ser clar en les idees que vols comunicar. Procura llegir diverses vegades el que vas a publicar abans d’enviar per evitar fer correccions després. I recorda que aquest és un aspecte que s’exercita amb la pràctica, així que per millorar el teu redacció el que has de fer és començar a escriure.

Falta de cortesia
Inevitablement en algun moment ens trobarem en situacions difícils que posaran a prova la nostra paciència. Així com hi ha clients i seguidors amables, també hi ha altres grollers i molestos. Part de les activitats que desenvolupa un Community Manager dins les xarxes socials són la negociació i mediació d’aquest tipus de situacions, mantenint sempre un comportament professional. Tracta de buscar les millors estratègies de resolució de problemes i mantingues un tracte cordial amb els teus clients.

Missatges automàtics
Es podria pensar que l’enviament de missatges automàtics de benvinguda als nous seguidors a les xarxes és bona estratègia de comunicació, però els experts adverteixen que no ho és del tot. Els missatges automàtics no tenen informació personal i no ofereixen cap tipus de benvinguda càlida, de manera que podria pensar-se que a l’empresa no li preocupa molt aquest aspecte.

Compartir absolutament tot
Una manera de perdre seguidors és saturar el TL de publicacions irrellevants o de la mateixa publicació en períodes de temps molt curts. Evita compartir publicacions de familiars i amics, cadenes, contingut inadequat o ofensiu i qualsevol tipus de publicació que pugui crear una pressió no desitjada entre els teus seguidors.

Vendes everywhere
El pitjor que pots fer és publicar contingut només quan necessites vendre alguna cosa. La relació client-empresa dins de les xarxes socials és una relació que es construeix a poc a poc i que crida molt l’atenció per la informalitat del medi. A ningú li cauen bé el venedors de porta en porta, no et converteixis en un d’ells.

No agrair
Sempre és més agradable un Community Manager que interactua amb els seus seguidors, que un que es comporta com robot. Procura resoldre o donar seguiment a tots els dubtes dels teus clients i agraeix sempre que puguis, sobretot quan un client recomana els productes o serveis de l’empresa a la que representes.

Segrestar les tendències
Un error comú dins de les xarxes socials és utilitzar el tema del moment sense conèixer el context dins del qual es desenvolupa. Si tu ets d’aquestes persones que només veuen la llista i diuen: “És trending topic, he usar”, hi ha alguna cosa que estàs fent malament. Per exemple, veure la paraula Tsunami i escriure un acudit sense saber que al Japó s’està suscitant la pitjor catàstrofe natural de la història, és la millor manera de dir-li adéu a la teva feina com Community Manager.

Preocupar-se pels seguidors
La quantitat de seguidors és òbviament important, però quan s’està començant és millor qualitat que quantitat. Hi ha altres xifres més importants sobre les que es pot mesurar la salut de la teva comunitat de seguidors i sobre les que pots posar èmfasi per anar sumant nous clients.

Font: Bitelia.com

Comportaments molestos que hauries d’evitar a les xarxes socials
Etiquetat a:        

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà