storytelling

Al marge d’altres variables importants, no saber explicar històries és el principal error per vendre. El Storytelling és la principal via per generar emocions positives i, per tant, més probabilitats de venda, ja que els éssers humans som persones emocionals amb capacitat per raonar, i no al revés. Prenem decisions emocionalment i després les justifiquem amb raons.

Històries per crear la teva marca, històries per comunicar interpersonalment, històries de venda per als potencials clients sobre el que podrien experimentar, històries per mantenir-se junts en el temps… El món es mou per històries. Ens permeten recordar, emocionar-nos, motivar-nos, somiar… Molts negocis o professionals amb potencial només necessiten fer petits ajustos que marquen la diferència per aconseguir el que volen. La diferència està en els petits detalls. El branding és el que ets i el màrqueting el que transmets. I això cal cuidar-ho al màxim.

A les persones no els interessen els productes o serveis, sinó les experiències o beneficis que obtenen després d’ells. No et volen pel que tu fas, sinó pel que ells obtenen. Els productes o serveis són només ponts entre el que els falta i el que volen experimentar. Per exemple, Disney no ven pel·lícules de cinema, sinó somnis infantils. O Apple no ven tecnologia, sinó que ven el desafiament constant al “status quo”.

Per tant, identifica el teu client ideal, centra’t en el “per què” hauria de comprar-te a tu i no a altres i vent-los el que podrien arribar a obtenir amb tu seguint l’estratègia de comunicació del “Cercle d’Or” de Simon Sinek. Inspirarás molt més, generaràs un posicionament i el record serà molt positiu i no es refredarà amb el pas del temps. Amb el pas del temps, normalment oblidem el que ens diuen, però no com ens han fet sentir.

Per exemple, no t’has preguntat per què moltes parelles de pel·lícules de cinema acaben finalment enamorant-se a la vida real? O per què actors que ja eren coneguts es tornen molt estimats després d’un èxit de taquilla? Les persones són les mateixes, però els ha embolcallat una poderosa història que genera un bonic record que perdura i els fa molt més atractius. Al final, el màrqueting no és una batalla de productes sinó de percepcions.

Per fidelitzar els clients cal alimentar el fet de voler seguir vivint una història sense fi. Amb aquest fi cal tractar de ser coherents i esforçar-se per seduir dia rere dia. Una marca sense emoció no té conversió. Una marca es sustenta en la seva promesa de valor. Provoca que els teus clients vulguin seguir al teu costat sempre i que puguin comptar una bonica història de la relació amb la teva marca.

Recorda que no hi ha millor publicitat que la que fan els clients satisfets. No infravaloris la teva marca (sigui empresarial o personal). A vegades, ens centrem molt en allò negatiu i no veiem el positiu. Segur que ets més valuós del que penses, tot i que encara no t’has adonat. No és fàcil sortir de la zona de confort i reflexionar la millor manera de comunicar la teva història, però tot és possible. Segur que tens una gran història per començar a explicar ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q_bW2YesZbw[/youtube]

Font:Blog de Manuel Guillermo Silva
Imatge: Jim Pennucci

No vens perquè no saps explicar històries
Etiquetat a:        

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà