Quan tens un negoci petit, estiguis tu sol o tinguis personal al teu càrrec, és complicat arribar a tot. No tens temps per estar amb els teus clients a les xarxes socials, el que pot resultar angoixant perquè saps que ells hi són i el teu negoci no para, i hi ha massa coses per fer.

Per ajudar-te amb aquest problema està l’automatització. Automatitzar un procés significa fer-ho sense que estiguis tu davant i que, d’aquesta manera, puguis guanyar aquest temps per altres tasques igual d’importants i simultànies.

Al món del Social Media, existeixen moltes eines que aporten diverses solucions d’acord a les nostres necessitats. Algunes d’aquestes eines són gratuïtes i altres de pagament, però la seva funció és la mateixa: estalviar temps sense que perdis presència a les xarxes socials.

Comencem pel principi: com és el teu perfil?

La primera pregunta és: a quines xarxes socials tens presència? És important que t’ho preguntis perquè no totes les eines incideixen a les mateixes xarxes, i hi ha algunes que s’especialitzen només en una.

Un cop tinguis aquesta resposta podràs buscar l’eina que millor s’ajusta a les teves necessitats.

Suposem que tens un únic perfil a diverses xarxes socials, és a dir, el compte de la teva empresa a Twitter, Facebook, Linkedin, etc. Necessites una eina que tingui dues coses:

1. Que pugui allotjar totes les xarxes socials que tens.
2. Que et deixi programar per separat cadascuna de les comptes .

Recomanació. No és el mateix un horari que un altre, ni la quantitat de text per a un perfil que per a un altre, per això cal que l’eina que escullis tingui aquesta funcionalitat.

Si tens múltiples comptes a una sola xarxa social, com ara el perfil de Twitter de la teva empresa, el perfil d’atenció al client a Twitter, el perfil de suport a Twitter, etc. La solució més senzilla és que escullis una eina que estigui especialitzada en aquesta xarxa. Això et permetrà posar tants perfils com tinguis.

Et mostraré a continuació 4 eines (2 i 2) que et mostraran cadascuna d’aquestes opcions. Probablement ja utilitzis alguna d’elles, però t’indicaré algun detall que potser no coneixes.

#1. Buffer

Si tens diverses xarxes socials però un únic compte en cadascuna d’elles, probablement la millor és Buffer. És una eina flexible que accepta les principals xarxes socials (un únic compte per xarxa en la seva versió gratuïta), però, creu-me, la potència és immillorable. És molt intuïtiva i pots programar per separat cadascuna de les teves xarxes. També pots fer-ho en conjunt i estalviar així molt més temps.

Buffer

Has de recordar que cada comunitat es comporta de manera diferent, no vagis pel camí fàcil de posar el mateix a totes les xarxes.

Buffer té una extensió per Chrome que et facilitarà encara més les coses: pots posar el botó al navegador i amb un clic programar de forma automàtica un post. Quan vegis informació interessant mentre navegues, fes clic en aquest botó i Buffer el programarà de manera automàtica. No has de fer res més: acceptar el quadre que obrirà informant-te que vol programar una actualització.

I si no en tens prou, et dóna una analítica bàsica (molt bàsica) perquè puguis mesurar l’èxit de les teves accions.

El punt negatiu de la versió gratuïta és que les analítiques són molt pobres i no t’ajudaran gaire si vols prendre decisions importants.

#2. Hootsuite

L’altra que m’agrada per a múltiples xarxes és Hootsuite. El seu funcionament és molt semblant al de Buffer, encara que la seva interfície és força diferent. Aquesta eina també té programador per a gairebé totes les xarxes principals (5 xarxes com a màxim en la seva versió gratuïta).

Hootsuite

A més , té algunes funcionalitats força interessants per descobrir com :

Seguiment de grups a Facebook
Aquesta funcionalitat és nova i a mi em sembla molt útil i pràctica. Si tens diversos grups és perfecta per fer seguiment, amb un únic cop d’ull, no només al teu mur i les teves interaccions, sinó també a les dels teus grups. Estalvi de temps, això és el que necessitem.

Autoprogramador
Una altra de les meves funcionalitats favorites és l’autoprogramador. No has d’investigar els millors horaris: en utilitzar-la durant un temps, ella sola aprèn quins són els millors horaris per programar, i aquí és on posa els teus missatges. També pots fer-ho manualment, per descomptat, però per començar és millor deixar-la actuar.

El desavantatge a la versió gratuïta és que només et deixa 5 perfils, i si vols seguir el teu compte de Facebook i alguns grups, ja no et queda espai per a res més. Tanmateix, la versió PRO és força assequible i pot cobrir, a més, necessitats de treball en equip que t’ajudaran a coordinar-te millor.

En resum: dues eines molt bones que et donaran un respir sense perdre la teva presència a les xarxes socials.

Però si resulta que ets un entusiasta d’una sola xarxa i tens diversos comptes per gestionar en aquesta única xarxa, et recomanaré dues eines que a mi m’han anat molt bé i m’han solucionat molts problemes.

#3. Conversocial

Conversocial està més centrada en Twitter i et permet tenir un màxim de 5 comptes només de Twitter. També et deixa posar perfils de Facebook i pots escollir igual que a Twitter.

Aquestes són les característiques que em semblen més útils si es tracta de Twitter:

Priorització intel·ligent
T’envia un correu cada vegada que veu una menció important per a la teva marca. No totes les mencions, sinó les que veu (amb el seu algorisme) més importants.

Flux de converses
Vital quan gestiones un o diversos comptes. A vegades no saps bé a què t’estan responent o des d’on ve la resposta. Amb aquesta eina pots fer aquest seguiment a la conversa i no hi ha problemes de memòria o de temps perdut amb recerques.

Programador manual
Aquí pots definir de manera manual l’hora a la que vols publicar a cada perfil. Per exemple, si tens seguidors a Amèrica Llatina no estaran a la mateixa hora que els d’Europa.

Respondre des de la mateixa eina
Pots respondre i arxivar les teves converses des de la pròpia eina. A sota pots veure un perfil amb tres comptes en la mateixa xarxa social:

Conversocial

Però no tot són flors i violes: aquesta eina no té programador automàtic (en la seva versió gratuïta), així que això ho hauràs d’investigar tu solet. En la seva versió gratis només pot haver un administrador. I està només en anglès, tot i que el suport és molt bo. Finalment, no et permet la programació múltiple: has de programar cada perfil per separat, però en el mateix entorn.

I aquesta eina no té botó per navegadors.

#4. Karmacracy

Finalment, Karmacracy és un escurçador i un programador. Et deixa utilitzar diversos comptes alhora, incloent, a Facebook, tant el teu perfil personal com la teva pàgina d’empresa.

Aquest programa, creat per una empresa espanyola, està guanyant popularitat (almenys a Espanya).

A més, amb aquest programador pots tenir accés a moltes opcions que t’ajudaran a la tasca de compartir informació interessant i de valor per als teus seguidors, en qualsevol de les teves xarxes.

A mi m’agrada molt aquesta funcionalitat especialment perquè em facilita molt dues coses:

1. Saber què s’està compartint a la xarxa.
2. Què és el que millor funciona per compartir.

Interessant, no? ;)

karmacrazy

Conclusió

Què puc fer?
Conèixer aquestes eines i les seves funcionalitats t’ajudarà molt a poder dedicar més temps a la marxa del teu negoci. No tinguis por de provar i comença per una sola.

Si l’has fet servir i provat durant un temps prudencial (un mes aproximadament) i no és el que busques, canvia a una altra.

Dedica temps
Programar a les xarxes també té el seu temps, però pots posar-lo en el teu calendari de treball. Dediques un dia especial (o unes hores) i després només has de revisar un cop per setmana com ha anat tot. No oblidis el toc humà, això val més que molta informació tècnica (encara que si només revises allò publicat un cop per setmana, compte amb els continguts que publiques i com els publiques, per si poguessin generar polèmica).

Font: Socialancer.com

Les 4 millors eines per programar continguts a les xarxes socials
Etiquetat a:                        

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà