tuaperitivo.com

Ell és Aleix Cañellas de tuaperitivo.com. El vols conèixer una mica millor?

1. Qui forma part de tuaperitivo.com i per què vau decidir fer el salt al món de l’emprenedoria?
L’empresa és un projecte personal meu. Encara que no ho podria haver dut a terme sense l’ajuda en el disseny gràfic de gidsign.com, la creació web d’Indian Webs Mataró i les fotografies d’Estudi Sector 10. I, per descomptat, de la gent a prop que t’anima dia a dia. L’empresa està a Vilassar de Mar, prop de Barcelona.

Tinc 30 anys, sóc administratiu, tècnic en e-commerce i social media. Fa 10 anys vaig començar en el sector comerç electrònic portant l’atenció al client de vidasingular.com, un web d’activitats d’oci per a gent soltera. Mentrestant, vaig treballar en altres empreses d’altres sectors en administració i, en els últims 4 anys, vaig gestionar el web www.edeporte.com. Sempre vaig tenir clar que algun dia tindria la meva pròpia empresa i aquest dia va arribar quan es va tancar aquesta última.

2. Per què vas decidir emprendre en aquest sector? Com sorgeix la idea i com la poses en marxa?
El sector alimentació és un dels sectors amb més possibilitats de creixement i encara hi ha molt marge per millorar. Fa molt temps que tenia clar que volia obrir un comerç electrònic, però no sabia en quin sector. Fins que, un dia en una fira d’alimentació, vaig provar diversos productes i vaig pensar, per què no obrir una web on descobrir nous productes a tot el món? I així va néixer la primera versió de tuaperitivo.com. Durant un any vaig estar buscant per Internet i viatjant a fires per trobar els millors productes d’Espanya per l’aperitiu. Vaig decidir que fos en el sector aperitius perquè és un moment de felicitat amb els teus. Per això en tuaperitivo.com posem els aperitius i la teva la companyia!

3. Què té tuaperitivo.com d’especial enfront d’altres iniciatives de serveis ecommerce gourmet? Quins han estat, sota el teu parer, les claus del seu èxit?
En tuaperitivo.com ens centrem en el món dels aperitius, encara que aquí hi caben molts tipus d’aliments. El que ens dóna un marge ampli per triar productes. I busquem aliments artesanals, directes del productor i que siguin fets amb molta cura i afecte. Quan proves aquests aliments notes la diferència. Busquem també que tinguin un bon disseny per regalar i un gust impressionant per prendre habitualment. Enviem arreu d’Espanya en 24 hores. I ens centrem en el client perquè, quan proven i repeteixen, ens fan feliços.

La selecció de productes, combinats amb un preu ajustat són la clau de l’èxit. Hi ha altres e-commerce gourmet, però no són tuaperitivo.com.

4. Quins són els reptes que us plantegeu per al futur?
La nostra intenció és que cada dia més gent ens conegui i puguin tastar els nostres productes. Volem ampliar la gamma de productes i les categories a la nostra botiga.
D’altra banda, ens encantaria abanderar el creixement del comerç electrònic d’alimentació al nostre país. I més endavant entrar a Europa.

5. Quines han estat les principals dificultats trobades en el camí?
La principal dificultat, com a la majoria de projectes emprenedors, va ser el finançament. Al final em vaig tirar de cap i vaig posar tots els meus estalvis en aquest projecte perquè crec absolutament en tuaperitivo.com. He pogut aprofitar la Tarifa Plana per a autònoms de 50 € els 6 primers mesos i és una mesura que està bé, però que es queda molt curta.

Penso que el crèdit hauria de fluir més fàcilment, que hauria d’haver molt menys paperassa per emprendre, que haurien d’eximir de certs impostos a les empreses fins que comencin a rodar i que, després, el percentatge vagi pujant segons els ingressos de l’empresa. I posats a demanar, baixar l’IVA per animar les vendes no estaria gens malament. Al final, si es creen empreses es crea treball i la gent pot consumir i es disminueix la despesa en atur. Tot va relacionat.

6. A l’hora d’emprendre, quins són els grans errors a evitar i quines oportunitats cal saber aprofitar?
És important tenir un bon pla d’empresa que et serveixi de guia, tot i que no cal obsessionar-se tampoc. Com s’acostuma a dir, el paper ho aguanta tot. Crec que és important trobar un nínxol, centrar-te en ell i fer-ho molt bé. Si t’has d’obsessionar, que sigui amb l’atenció al client.

L’error més gran a evitar potser és sobredimensionar un projecte en començar. Al principi lògicament vols que tot sigui el més perfecte possible i això costa diners. Per exemple, hi ha empreses que s’han enfonsat ràpid, però això sí, tenien totes les fulles amb el seu logo, bolígrafs, gorres, motxilles… Al principi el millor és començar ràpid encara que tot no estigui perfecte o com a tu t’agradaria, rebre feedback dels clients per anar millorant i, jo crec, molts assajos prova-error intentant que et costi pocs diners. Això funciona es queda, això no, va fora.

7. Després de muntar la teva pròpia empresa, quin aprenentatge, tant en el personal com en el professional, extreus?
He après que el dia té moltes hores per treballar, però que quan és el teu projecte no t’importa tant treballar fins a les tantes ni que el teu horari sigui indefinit de dilluns a diumenge. Valores més el temps, el que et costa guanyar cada cèntim d’euro i aprens a relativitzar els problemes, i que tot es pot resoldre, tot i que al principi se’t faci una muntanya. I tota muntanya es pot escalar fent bé les coses i amb el cap fred. L’ànim dels teus t’ajuda moltíssim i t’empeny a millorar i a que les coses surtin bé.

Professionalment estic aprenent moltíssimes coses que desconeixia o sobre les quals tenia algunes nocions. Ser CEO d’una empresa, i més si és la teva, t’obliga a dominar molts camps alhora. I en això estem: creant, venent i aprenent.

8. Què els hi diries a altres emprenedors que, com tu, estan començant?
Sobretot molt ànim. Hi ha moments en què sembla que res surt bé i que llançaries la tovallola. Recolza’t en els teus en aquests moments. En aquest moment és quan més força hem de treure per tirar endavant. I, si tens una idea i creus en ella, insisteix, insisteix i torna a insistir. I si falles en el teu primer projecte, queda’t amb el que han après, el bo i el dolent, perquè el següent serà millor.

Més info: tuaperitivo.com
Font: infoautónomos

tuaperitivo.com
Etiquetat a:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà