xarxes socials

En xarxes socials no existeixen les fórmules màgiques, però sí pocions letals per acabar en un pocs dies amb la imatge d’una empresa. Tothom és conscient que, a l’hora de llançar qualsevol marca a les tèrboles aigües de les xarxes socials, necessitem establir prèviament una sèrie de paràmetres: estratègia, pla editorial i, com no, un llibre d’estil.

Però ningú ha dit que l’estil sigui fàcil o que respongui sempre a uns cànons. Així, podem trobar tants estils en xarxes socials com granotes a les que besar. Fins i tot podem trobar l’anti-estil.

Sí, l’anti-estil. Per què hem de seguir tots els mateixos paràmetres? Cal arriscar-se, ser diferent, deixar la nostra marca personal i, per què no, convertir-nos en el Marc Jacobs de les xarxes (o la Belén Esteban, tant s’hi val!).

Para atenció: aquestes són algunes de les claus. Si vols enfonsar la imatge corporativa de qui sigui, fes-nos cas. Apunta’t a l’anti-estil. Aconseguir-ho és tan fàcil com seguir aquests senzills deu passos:

1. Jo he vingut a parlar del meu llibre.

En concret, de la meva empresa, i és el que penso fer. No m’interessen els experts en aquest negoci, ni els estudis, ni les tendències… I encara menys la competència. Si volen saber d’ells que segueixin altres comptes!

2. Copiar els tweets, robar les imatges d’altres…

Això és la guerra, en aquest cas, la de treballar jo el menys possible. Per què si ja ho fan els altres?

3. La RAE? No, no SÉ el que és ni m’IMPORTA.

M’agrada abreujar els perquès amb una X i sí, #la #meva #tecla #preferida #és #el #coixinet.

4. Publicar a les 03:00 AM

És allò més lògic per als perfils d’una empresa que es dirigeix ​​al públic espanyol. Sí, d’acord, també és l’hora a la que acostumo a desvetllar-me però… És important? És que no hi ha més gent amb problemes de son?

5. “Col·lega, com mola el dia que fa avui… eh?”

Potser els seguidors del perfil d’una fundació seriosa no utilitzin aquest to en parlar, però jo sí, i la resta és igual, d’acord? Arribats a aquest punt… encara no t’han acomiadat? La teva empresa no ha entrat en fallida fulminant? El teu cap no et mira amb ulls d’Hannibal Lecter cada vegada que passes al seu costat? Segueixes assegut a la teva butaca de pell disposat a fer el mal en línia? Continuem…

6. M’encanta parlar i parlar, per què m’haig de molestar a respondre a la gent que interactua amb la meva marca?

Jo no estic aquí per conversar, estic per donar un discurs.

7. Facebook, Twitter, Tuenti, Instagram, Flickr, Google+, MySpace, Badoo…

Em deixo alguna? Ale, un missatge i a replicar el mateix a tot arreu. Quanta raó tenien els de l’ovella Dolly, clonar és el millor!

8. Sempre he estat una mica bipolar…

Un dia publico 35 tweets en mitja hora i les següents dues setmanes el meu compte llueix com si d’un desert es tractés. No crec que ningú ho hagi notat, oi?

9. M’es igual que sigui Nadal, l’aniversari d’un mite o que s’acabi de trobar vida extraterrestre a Conca, jo programo i em poso a dormir.

No necessito estar al dia de l’actualitat si puc seguir parlant amb tranquil·litat d’allò que a mi m’interessa.

10. Tacte? Això què és?

Si un seguidor m’incomoda o em posa en un compromís, que s’atengui a les conseqüències… I si em llevo amb el peu esquerre no responc.

Territorio Creativo

Deixant de banda les bromes (si no has agafat la ironia, alguna cosa estàs fent malament), el més important a l’hora d’iniciar la teva empresa a les xarxes socials és el sentit comú, encara que, per desgràcia, moltes vegades és el menys comú dels sentits… Cerca el teu estil i sigues fidel, la resta vindrà sol.

Font: Territorio Creativo

Com carregar-te la teva imatge corporativa en 10 senzills passos
Etiquetat a:        

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà