Canal Empresa

El portal telemàtic s’emmarca en el Pla d’Implementació de la Finestreta Única Empresarial que impulsa la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu de reduir les càrregues administratives a les empreses i facilitar-ne l’activitat econòmica.

Canal Empresa, adreçat a empresaris, professionals i intermediaris, ofereix una eina àgil de gestió, amb una visió transversal, que genera una comunicació proactiva i bidireccional entre administració i empresari. El Canal unifica i ordena la informació tenint en compte les necessitats de l’empresari. D’aquesta manera, aquest nou canal es fonamenta amb tres premisses “Amb un clic trobaràs tot el que necessites”; “Donem resposta a les teves preguntes” i “Ens posem en el teu lloc”.

El portal, pel que fa a la seva estructura, té dues àrees diferenciades:

Àrea pública: conté tots aquells continguts o serveis als que les empreses poden accedir sense que calgui la seva identificació prèvia. El canal ofereix continguts públics i accés a serveis de consultes, queixes i suggeriments o sol·licituds de tràmits que no requereixen identificació.

Àrea privada: es conforma de tots els continguts i serveis de l’àrea pública, però personalitzats segons les preferències i característiques de l’empresa identificada. Aquesta àrea també ofereix accés a aquells serveis que requereixen identificació prèvia per sol·licitar-los, com per exemple l’accés al detall dels tràmits realitzats, la gestió de dades pròpies o les sol·licituds de tràmits que requereixin identificació.

En relació a la seva funcionalitat, el Canal Empresa permet :

Als empresaris i professionals, l’accés a les informacions necessàries per a qualsevol moment de la vida d’una empresa: tramitació electrònica, cita prèvia, consultes, queixes i suggeriments, seguiment de l’estat de les gestions realitzades, subscripcions a notícies o avisos per temàtica, entre d’altres.

Als intermediaris, permet la gestió de clients.

A l’administració, coneixement de les necessitats reals de l’empresari i la realització d’una comunicació proactiva segons els seus requeriments, com enviament d’avisos individualitzats sobre noves convocatòries o finalització de terminis i caducitats de llicències.

Una altre novetat és la incorporació de l’eina de Cerca guiada de tràmits, que permet conèixer, a partir de l’activitat de l’empresa, i una sèries de preguntes i respostes, tots els tràmits que ha de fer, ordre en que s’han de fer, lloc, requisits, documents, taxes que haurà de pagar i formularis necessaris.

Font: Generalitat de Catalunya

La Generalitat de Catalunya posa en funcionament Canal Empresa, el portal de tràmits i serveis empresarials
Etiquetat a:            

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà