En els últims dies s’ha intensificat la polèmica pel fet que WhatsApp passi a ser una aplicació de pagament i calgui pagar uns 80 cèntims a l’any per l’ús de l’aplicació. Molts ja es plantegen no pagar i anar-se’n a altres plataformes similars i aquest és un dels perills de la cultura del tot gratis a internet.

En la majoria d’ocasions, la gent no assimila de bon gust aquest tipus de canvis. Quan et regalen alguna cosa no comprens per què, d’un dia per l’altre, has de pagar per això. No importa que el preu sigui ridícul, no importa que aquestes mateixes persones estiguin pagant molt més per baixar-se un to per al telèfon o que l’estalvi comparat amb pagar els SMS que no envies per utilitzar aquesta aplicació compensi amb diferència el que es paga. La qüestió principal és que si regales el teu treball ningú no ho valorarà.

Més enllà de la feina que hi ha darrere d’un sistema com aquest i dels avantatges que ofereix, a la vista dels comentaris, una gran part dels usuaris només valora que és gratis. Aquest és el problema de regalar el treball, en la immensa majoria dels casos si vens preu la gent et comprarà per preu.

La fixació de preu dels productes o serveis que una empresa ofereix és una de les decisions més transcendentals dins de l’estratègia d’una companyia. El primer s’ha de tenir en compte és la manera de generar ingressos, si no es fa a través dels usuaris han de ser altres els que aportin el sosteniment econòmic.

Molts models es creen al voltant d’un servei gratuït, amb l’esperança que aconseguint un gran volum d’usuaris es generaran ingressos abans o després, bé per mitjà d’aquests usuaris o bé venent serveis afegits basats en aquests usuaris, i en no poques ocasions es donen casos com el de WhatsApp, en què el pas de model gratuït de pagament suposa un gran problema.

Des del primer moment, la pervivència d’un negoci depèn de que algú pagui per aquests productes o serveis, ¿val la pena regalar el treball per generar volum i després haver de prendre la decisió crítica de passar a un model de pagament? No podem pensar que el mercat entendrà la nova estratègia i que si aquests usuaris es gasten més diners en coses menys útils no els importarà pagar una mica per fer servir alguna cosa que els ajuda.

Per això, a l’hora de traçar la nostra estratègia de producte, hem de tenir present que no serveix de res l’èxit que no genera els ingressos necessaris per a la pervivència del negoci, sobretot perquè moltes persones no pensen en el que val, sinó en el que costa.

Font: Pymes y Autónomos

El cas WhatsApp, si regales la teva feina ningú no la valorarà
Etiquetat a:        

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà