amics

Una pregunta que s’acostuma a fer quan es parla de mitjans socials i xarxes socials és “Com puc fer per tenir més amics?”. Davant d’aquesta pregunta, moltes vegades em qüestiono si estarem explicant bé les coses.

Moltes persones penses que si s’aconsegueixen molts amics, fans, seguidors, és senyal que s’estan fent bé les coses. Sens dubte, aquesta dada és un factor, però no és determinant, perquè… de què em serveix tenir 1.000 seguidors si ningú interactua amb mi?

A gairebé tothom ens ha passat que en una nit de gresca tots som molt amics, però, quan de veritat necessites a aquests amics nocturns, aquests desapareixen com els gels del cubata. Sovint passa el mateix a les xarxes socials.

Aconseguir nous seguidors està molt bé, però des del nostre raconet a la Rioja, anomenat Enlaza2 Comunicació, considerem que és millor tractar de crear comunitat, perquè els integrants d’aquesta siguin ambaixadors de la teva marca o negoci. Està demostrat que el boca a boca és el que millor funciona i el mitjans socials amplifica aquest boca a boca.

Per a un petit negoci, una botiga de barri, és complicat fer-se un lloc en aquest gegantí mar que és Internet, però amb paciència, tenacitat i creativitat es pot aconseguir. Aquí us deixem un seguit de recomanacions perquè augmenti aquest ràtio amic-interactivitat:

1. Tenir clar els objectius que es volen assolir a les xarxes socials. Així no ens enganyarem i treballarem darrere d’aquest objectiu. Els beneficis de les xarxes socials es veuen a mig-llarg termini. A curt termini no es veu aquest treball, però si es fa bé els resultats acabaran arribant.

2. Tenir una estratègia preparada per arribar a aquests objectius. No val publicar segons em vingui de gust. Hem de ser una mica més seriosos. És evident que cal ser espontanis, però cal tenir un pla establert per saber sobre què escriure, com escriure i quan escriure.

3. Començar pel més proper. Digues als teus amics, coneguts, clients de la botiga que tens una pàgina a Facebook o un compte a Twitter. Ells seran els primers portaveus i seguidors de la teva aventura en línia i, a més, et servirà per saber en quines xarxes socials està la teva clientela.

4. Ser creatiu. Hem d’intentar, amb les nostres eines i capacitats, ser diferents i cridar l’atenció, en el bon sentit, segur que ho aconseguim. Aquest és l’èxit d’un negoci i les xarxes socials no són alienes a això.

5. Demostrar que es domina el tema de què es parla. Els usuaris busquen articles que els entretinguin o els ensenyin alguna cosa que no sabien. Per això en el teu univers del social media tracta de fer veure que ets un expert en el teu camp d’acció. Els seguidors t’ho agrairan i si no ho ets t’enxamparan ràpid.

6. No parlar sempre d’un mateix. Cal interactuar, comentar altres iniciatives, pàgines, comptes. Has de donar exemple i participar activament perquè no et prenguin com una empresa que només li interessa vendre la seva moto.

7. Tractar d’utilitzar imatges i vídeos. El material audiovisual és el que més es comparteix a la xarxa. La lletra és important perquè contextualitza, però les estrelles a Internet són les fotografies i els vídeos.

8. Ser constant. Al principi tenim moltes ganes d’escriure i de postejar, però segons avancen les setmanes ens costa cada vegada més. No hi ha res més trist que una pàgina desactualitzada durant diversos mesos. Si no podem mantenir actualitzat un compte, millor no crear-lo.

9. Comparteix les teves efemèrides. Als teus seguidors els fa il·lusió ser partícips de les teves alegries, i tristeses. Així que si hi ha alguna cosa que celebrar està molt bé que s’assabentin mitjançant les xarxes socials.

10. Parla amb els teus seguidors. Davant qualsevol demanda, crítica, qüestió o comentari que facin, respon. Fes que siguin partícips del teu negoci.

Hi ha més recomanacions, però volem veure altres punts de vista i experiències. Per això ens agradaria que ens comentéssiu si esteu d’acord amb aquestes recomanacions o no, i quins altres consells donaries a un petit negoci perquè creixés en les xarxes socials.

Font: Marketing Comunidad

Què he de fer per tenir més amics a les xarxes socials?
Etiquetat a:                

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà