comença a exportar

La crisi econòmica i el descens de la demanda interna a l’estat espanyol han accelerat la necessitat de mirar més enllà de les nostres fronteres. En aquesta difícil conjuntura macroeconòmica podem trobar, doncs, noves finestres d’oportunitat per a l’empresa catalana fora de les fronteres nacionals. Cal sortir a vendre als
mercats exteriors. I cal fer-ho ja.

En aquesta guia, editada per ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, trobareu un recull dels cinc aspectes clau que ha de tenir en compte qualsevol empresa abans d’encetar la seva nova activitat exportadora. Aquests pilars es corresponen amb les cinc etapes que cal seguir abans de llançar-s’hi.

Les dues primeres són de tipus introspectiu i impliquen mirar dins l’empresa:

– ƒƒEn primer lloc, cal tenir clares les motivacions que ens han portat a decidir sortir a l’exterior -que han d’implicar a tota l’estructura de l’empresa- i fugir de les idees errònies.
– El segon pas implica analitzar els nostres productes, identificar el més idoni per començar la internacionalització i reflexionar sobre el seu avantatge competitiu.

Les tres fases següents, en canvi, incideixen a treballar de cara a fora de l’empresa:

– La tercera etapa consisteix en l’elecció dels mercats objectius on vendre els nostres productes, i uns criteris i una estratègia determinats.
– La quarta fa referència a la tria dels canals de distribució més adients pels nostres interessos, que ens han de permetre arribar amb èxit a nous clients finals.
– Amb els aspectes més estratègics prèviament definits, en la cinquena etapa ens centrarem a traçar l’estratègia comercial i definir les eines de promoció i comunicació que emprarem per donar a conèixer el nostre producte a l’estranger.

La guia la podeu descarregar del següent enllaç.

Font: ACCIÓ
Imatge: ExportNews.cat

Guia per començar a exportar
Etiquetat a:        

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà