Poden ser les xarxes socials l’única eina utilitzada per promocionar un negoci? Pot un simple passatemps transformar-se en una font genuïna d’ingressos gràcies a un ús intel·ligent dels mitjans socials? El cas de The Creme Brulee Cart, un carro de postres de la ciutat de San Francisco que es va transformar en un autèntic èxit gràcies a Twitter, és potser el millor exemple de com les xarxes socials poden resultar rendibles i ajudar als projectes d’emprenedoria a créixer.

El 2009, Curtis Kimball va decidir començar a dedicar part del seu temps a una de les seves passions: cuinar delicioses postres franceses que comercialitzaria en un carro mòbil, ubicat cada dia en una cantonada diferent de la ciutat de San Francisco. Al principi, els clients del seu negoci eren amics que coneixien els productes de Kimball i eren fidels als seus saboroses receptes. Però tot just tres setmanes després de començar la seva emprenedoria, el pastisser es va trobar amb un desconegut que estava a la fila per provar un dels seus aclamats Creme Brulees. Automàticament, Kimball li va preguntar a l’inesperat client com l’havia conegut, i l’estrany li va respondre “a través d’un comentari a Twitter“.

Va ser llavors quan va començar la carrera de Kimball a la fama. Si bé el propi emprenedor va admetre que “fins aquest moment no entenia bé per què servia Twitter”, va decidir obrir el seu propi compte i començar a postejar diàriament les ubicacions on estaria oferint els seus productes. A més, va afegir detalls sobre els sabors disponibles i va oferir als usuaris la possibilitat de proposar-li les receptes que volien provar. En pocs mesos, va aconseguir agrupar a milers de seguidors que en el seu compte @cremebruleecart, que estaven ansiosos per saber on trobar-lo cada dia.

Avui dia, el compte de Twitter de Kimball compta amb gairebé 20 mil seguidors que esperen les seves actualitzacions per saber on estarà el seu carro. El que va començar com una mena de hobby es va transformar en l’ocupació principal de l’emprenedor. A més, el cas es va replicar de manera increïble a través de la xarxa social, i importants mitjans com el New York Times van publicar nota lloant la reeixida i original estratègia de Kimball.

Per a aquells que es pregunten si és possible traduir en guanys la presència a les xarxes socials, el cas de The Creme Brulee Cart és, sense dubte, una resposta contundent. No només es pot, sinó que és possible aconseguir que una gran quantitat de consumidors estiguin pendents dels nostres productes, i ajudin a millorar la nostra visibilitat en línia a través dels seus suggeriments i comentaris.

Font: Marketing Comunidad

Com transformar un projecte personal en un negoci exitós gràcies a Twitter
Etiquetat a:    

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà