Dsigual

El passat mes de febrer Desigual va guanyar el premi que el reconeixia com l’Emprenedor de l’Any 2011.

El projecte Desigual va tenir el seu origen en una partida de 3.000 pantalons texans que es van quedar sense vendre. La necessitat de Thomas Meyer -fundador de Desigual- de donar sortida aquests pantalons, el va motivar a fabricar caçadores amb els retalls sobrants d’aquesta roba. La peça va resultar ser un autèntic “blockbuster” durant diverses temporades.

La joventut de Meyer i l’escassa capacitat de producció del seu negoci van portar a l’empresa en els seus inicis a passar per serioses dificultats, però l’experiència els va servir per establir les bases del triomf de Desigual. El gust pels retalls i els grafismes segueixen intactes en els dissenys, fins al punt de convertir-se en les senyes d’identitat més característiques de la marca.

La unió d’aquest dissenyador rebel -l’esperit inconformista impregna tots els seus dissenys- amb Manel Adell, que es va incorporar el 2003, va fer que l’empresa comencés la seva gran expansió i a facturar xifres multimilionàries. A l’actualitat la companyia continua amb un programa d’expansió internacional i les vendes a l’exterior suposen més del 50% de facturació. A més dels mercats europeus, Desigual està desenvolupant mercat als EUA i Àsia.

La clau del seu èxit s’ha de buscar en la seva estètica transgressora, tant de marca com en la seva gamma de productes, com és el cas de les línies “La vida és xula”, “Better and better”, “Me and you”, etc. on es remarca la necessitat de diferenciar-se i no deixar-se portar per la multitud.

Font: Pymes y Autónomos

El cas Desigual
Etiquetat a:    

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà