1. Una eina de servei als clients.
Podria arribar a substituir a un servei d’atenció com els que coneixem ara? No ho creiem, però podria obrir un canal molt més especialitzat, per a determinats col·lectius. El cas més conegut potser és el de Zappos.com, el CEO ha implantat tot un mètode perquè els seus empleats facin servir el twitter gratuïtament i alhora es comuniquin amb els seus clients.

2. Un sistema per a crear record de marca.
Conversa. Portem anys (sí, anys) a voltes amb el Cluetrain Manifesto a les nostres esquenes, però la realitat és que les empreses no baixen a conversar. Per por, per vergonya o per qualsevol altra raó. Però els consumidors volen proximitat i diàleg amb les marques. Exemples comença a haver-hi uns quants, com Territorio Creativo on conversen, dialoguen i discrepen. I la marca es beneficia.

La clau: no busqueu promocionar la marca, cerqueu interessar-vos pels vostres seguidors i les seves vivències. Compartiu-les, participeu i creeu comunitat. No feu servir l’estil “màquina”, ja hem tingut prou d’això.

3. Un mètode promocional.
Possiblement, el millor que Twitter té és que es pot seguir o no a un usuari. Encara que per algunes persones això pot ser intrusiu, moltes altres agraeixen i segueixen a una empresa que avisa de productes, serveis o determinades promocions que poden ser d’interès. El cas de les agències de viatges és paradigmàtic. O el de llocs amb informació sobre gadgets, amb les darreres actualitzacions.

4. Com a mitjà per cobrir esdeveniments en viu o comunicar notícies d’última hora.
Importantíssim. Les empreses que porten treballant Twitter des de fa algun temps, tenen en aquest us una activitat per desenvolupar.

Font: Territorio Creativo

Twitter: 4 usos bàsics a l’empresa
Etiquetat a:                    

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà